woensdag 25 augustus 2010

slaap zacht

Vreemd, een huis vol vrouwen en toch weinig slaapkleedjes in huis te vinden. Toch is het zo.  De kast zit vol pyjama's voor de meiden, slaapkleedjes zijn er bijna niet te vinden.  Ik had geen zin om er een te gaan kopen, maar toch dringend nood aan een extra exemplaar, want DochterLief besliste deze zomer dat hét kleedjes zijn dat meisjes dragen, ook 's nachts. Geen rokken, broeken of pyjama's voor haar.
Herkenbaar?



Ik recycleerde T-shirts tot eenvoudige slaapkleedjes.
De inspiratie hiervoor haalde ik bij deze mevrouw.

Mijn werkwijze:
Leg een H&M-kleedje bovenop een T-shirt,
Knip het uit, (vergeet geen zoom bij te knippen)
stik de zijnaden dicht
laat het door een vriendin* dicht stikken.

* Ik was toen nog niet in het bezit was van een tweelingnaad, nu wel ;-)

Eenvoudig, hé!

Geen opmerkingen: